Toprak aramıza zorla konan engelleri kaldıracağız! Toprağa yaklaşacağız! Toprağı elleyeceğiz! En önemlisi toprağı, onunla beraber işleyeceğiz!


4 Temmuz 2014 Cuma

ÇÖP DİYE BİR ŞEY YOKTUR!

Üniversite yıllarımda bir çöp torbası firmasının reklamları dönüyordu televizyonda. Arkada "at at at çöpü at çöp at" diye bir şarkı, ekranda koşan "karışık çöpten adam". Sonra koşa koşa torbaya atlıyordu, torba bağlanıyordu, torbanın yüzü gülüyordu, mis koku efekti... falan feşmekan.
Bu reklamı gördüğümde beynimden vurulmuşa dönmüştüm! Bir kere ÇÖP DİYE BİR ŞEY YOKTUR! Bu insanların uydurduğu bir kavramdır. Doğanın geri dönüşüm - sürdürülebilirlik - enerjinin korunumu kanunlarına aykırıdır. Bunun doğrusu ATIK'tır ve her atık GERİ DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR! Yeter ki KAYNAĞINDA AYRIŞTIRILSIN! Ama bu reklamda iletilen "Elinize ne geçerse çöp torbasına doldurup atın. Atın ve yeter ki bizim torbamızı kullanın. Gerisi bizi ilgilendirmez."

Peki ben ne yaptım? Emekli amcalar gibi gittim firmaya şikayet mektubu yazdım! (Tabi biraz günceli yakaladım, internet sitelerindeki "müşteri memnuniyet formu"nu doldurdum.) Hiç beklemediğim bir şekilde dönüş yaptılar, konu ile ilgili hassasiyetimi anladıklarını söylediler. Reklam ajanslarıyla görüşeceklerini söylediler. Bir de sus payı olarak her çeşit ürünlerinin olduğu bir paket gönderdiler. Reklam bir süre daha yayınlanmaya devam etti ve zamanı gelince de zaten kaldırıldı.

Sonuçta elime ne geçti? İlk bakışta belki hiçbir şey ama şunu gördüm: Firmalar müşteri şikayetlerine cevap veriyor ve benim gibi yüzlerce, binlerce insan bu şikayetini iletse belki oturup daha dikkatli düşünecekler. O zamandan beri firmaların internet sitelerindeki en sevdiğim kısım "müşteri şikayet formu"

Bu arada yeri gelmişken, organik atıkların geri dönüşümü, yani kompost yapımı için bir kısa yazı paylaşalım:

http://www.alternatifterapi.com/icerik/cevreye-yardim-ev-artiklarini-gubreye-donusturun